Transporte de mercadorías perigosas por estrada: Estiba e Responsabilidade

Neste artigo, exploraremos aspectos importantes relacionados coa estiba e a responsabilidade no contexto europeo.

No complexo mundo do transporte de mercadorías perigosas por estrada, a seguridade e a responsabilidade son cuestións fundamentais. Neste artigo, exploraremos aspectos importantes relacionados coa estiba e a responsabilidade no contexto europeo, facendo fincapé no Convenio CMR e nas interpretacións da xurisprudencia.

 

Que normativa europea se aplica ao transporte internacional de mercadorías perigosas por estrada?

 

A normativa europea aplicable é o "Acordo Europeo sobre o Transporte Internacional de Mercadorías Perigosas por Estrada" (ADR) no apartado 7.5.7, que aborda a manipulación e estiba destas mercadorías.

 

 Que normativa regula os contratos de transporte de mercadorías por estrada en Europa?

 

O Convenio CMR é a norma internacional que regula os contratos de transporte de mercadorías por estrada en Europa. Aplícase aos transportes a título oneroso realizados en vehículos como automóbiles, vehículos articulados, remolques e semirremolques, sempre que a carga e a entrega se realicen en países distintos e polo menos un deles sexa parte do Convenio CMR.

 

Un contrato internacional de transporte suxeito ao Convenio CMR pode estar suxeito ás normas internas dun país específico?

 

Non, será nula calquera cláusula que intente someter o transporte internacional regulado polo Convenio CMR ás normas internas dun país concreto. O Convenio CMR prevalece en tales situacións.

 

Que responsabilidade ten o transportista no transporte de mercadorías perigosas por estrada segundo o Convenio CMR?

 

O Convenio CMR establece que o transportista é responsable da perda total ou parcial da mercadoría e de calquera dano que se produza entre a recepción da mercadoría e a súa entrega. Non obstante, non especifica quen debe encargarse da estiba e do amarre.

 

Como se aborda a ambigüidade sobre a responsabilidade de estiba e amarre no Convenio CMR?

 

A interpretación xurisprudencial converteuse nun recurso importante para abordar esta ambigüidade. Algúns tribunais suxeriron que a estiba e o amarre poden distinguirse conceptualmente, onde a estiba refírese á colocación e distribución de pesos, mentres que o amarre refírese á suxeición da mercadoría ao transporte. Non obstante, isto non está regulado explícitamente no Convenio CMR.

 

 Que opinan algúns tribunais sobre a responsabilidade de estiba e amarre?

 

Algúns xulgados, como SAP Madrid, sec. 28ª, 235/2022, do 4 de abril de 2022, e SAP Barcelona 1289/2022, do 6 de setembro de 2022, propuxeron que tanto a estiba como o amarre da mercadoría se imputen ao cargador, salvo pacto en contrario no contrato.

 

Como se pode aclarar as relacións internacionais de transporte neste contexto?

 

Ante a ambigüidade da normativa e das interpretacións xurisprudenciais, a solución pasa por utilizar cláusulas de responsabilidade nos contratos ou notas europeas de estiba. Estas cláusulas proporcionan claridade e garanten que as partes implicadas comprendan as súas responsabilidades ao transportar mercadorías perigosas por estrada. Non obstante, é importante destacar que as interpretacións xurisprudenciais son ferramentas de interpretación e non o réxime xurídico aplicable.

Nós e terceiros, como provedores de servizos, utilizamos cookies e tecnoloxías similares ("cookies") para ofrecer e protexer os nosos servizos, para comprender e mellorar o seu rendemento e para publicar anuncios relevantes. Para máis información, podes consultar a nosa Política de Cookies . Seleccione "Aceptar cookies" para consentir ou seleccione as cookies que desexa autorizar. Pode cambiar as súas opcións de cookies e retirar o seu consentimento en calquera momento do noso sitio web.
Cookies autorizadas:
Máis detalles