Principios e conceptos básicos na estiba de camións (I)

Coeficientes de aceleración segundo EN-12195

Os coeficientes de aceleración segundo a EN 12195-1:2020 xogan un papel crucial na estiba segura de cargas en vehículos de transporte como camións, remolques e furgonetas. Estes coeficientes captan as forzas de aceleración que poden afectar á carga durante o seu transporte, sendo imprescindibles para evitar movementos perigosos.

 

Os coeficientes de aceleración definidos pola norma son tres:

 

  • Coeficiente de aceleración lonxitudinal 

Este coeficiente reflicte as forzas de aceleración na dirección do movemento do vehículo, xa sexa durante a aceleración ou a desaceleración. Cando o vehículo acelera, estas forzas actúan en sentido contrario ao seu movemento cara adiante, mentres que ao frear, aliñan coa súa dirección. O coeficiente de aceleración lonxitudinal utilízase para calcular as forzas de suxeición necesarias para evitar que a carga avance ou retroceda nestes escenarios.

 

  • Coeficiente de aceleración lateral

Aquí considéranse forzas de aceleración na dirección lateral, é dicir, cara aos lados do vehículo. Estas forzas poden xurdir durante manobras, xiros ou cambios de carril, poñendo presión sobre a carga. O Coeficiente de Aceleración Lateral utilízase para calcular as forzas de suxeición necesarias para evitar o movemento lateral da carga e a súa posible caída durante estas manobras.

 

  • Coeficiente de aceleración vertical

Este coeficiente céntrase nas forzas de aceleración na dirección vertical, é dicir, arriba ou abaixo. Estas forzas poden orixinarse por irregularidades na calzada, como baches ou baches, que poden provocar que a carga suba ou caia. O coeficiente de aceleración vertical utilízase para calcular as forzas de retención necesarias para evitar o movemento vertical da carga e manter a súa estabilidade durante o transporte.

 

Estes coeficientes son fundamentais para determinar a cantidade adecuada de forza de suxeición necesaria para manter a carga segura no vehículo durante toda a viaxe. Os cálculos baséanse na masa da carga e nos coeficientes de aceleración asociados aos distintos tipos de movementos que experimentará durante o seu transporte.

 

A correcta aplicación destes coeficientes e a elección dos sistemas de retención axeitados son fundamentais para evitar accidentes na estrada e garantir a seguridade no transporte de mercadorías. A norma EN 12195-1:2020 ofrece directrices precisas para realizar estes cálculos e garantir unha estiba eficaz e segura.

Nós e terceiros, como provedores de servizos, utilizamos cookies e tecnoloxías similares ("cookies") para ofrecer e protexer os nosos servizos, para comprender e mellorar o seu rendemento e para publicar anuncios relevantes. Para máis información, podes consultar a nosa Política de Cookies . Seleccione "Aceptar cookies" para consentir ou seleccione as cookies que desexa autorizar. Pode cambiar as súas opcións de cookies e retirar o seu consentimento en calquera momento do noso sitio web.
Cookies autorizadas:
Máis detalles