A estiba e suxeición da carga atópase nun contexto legal complexo tanto a nivel europeo como nacional. Para dar claridade neste ámbito, é importante ter en conta as novas normativas europeas EUMOS 40674:2021 e EUMOS 40607:2020, que regulan diversos aspectos da contención e promoven a harmonización da responsabilidade ante a ausencia dunha Lei Uniforme específica para isto. asunto..
A nivel internacional, existe un marco legal xeral que rexe a estiba e a seguridade da mercadoría en Europa. Algúns dos aspectos máis relevantes son:
Convenio CMR: o Convenio relativo ao contrato de transporte internacional de mercadorías por estrada (CMR), adoptado en Xenebra o 19 de maio de 1956, establece normas fundamentais para o transporte internacional de mercadorías por estrada. Aínda que a CMR non se centra exclusivamente na estiba e suxeición da carga, regula aspectos fundamentais da responsabilidade do transportista e do cargador en relación coa seguridade e o estado da mercadoría durante o transporte.
Normativa local, rexional ou nacional: Ademais das normas internacionais como a CMR, cada país membro da Unión Europea pode ter a súa propia normativa local, rexional ou nacional relacionada co transporte por estrada e a seguridade da carga. Estas normativas poden variar significativamente dun país a outro e moitas veces inclúen requisitos específicos relativos á estiba e á seguridade da mercadoría.
Normas EUMOS 40674:2021 e EUMOS 40607:2020 : Estas normativas europeas son de especial importancia para a estiba e suxeición da carga. A través delas establécense pautas e requisitos para garantir a seguridade da carga durante o transporte. EUMOS 40674:2021 céntrase na verificación e certificación dos dispositivos de amarre, mentres que EUMOS 40607:2020 trata sobre os envases e as unidades de carga. Ambas as normativas buscan promover prácticas harmonizadas e seguras na suxeición das cargas.
O marco legal para a estiba e a suxeición da carga en Europa é unha combinación de normativas internacionais, como a CMR, as normas nacionais específicas do país e as normativas europeas EUMOS 40674:2021 e EUMOS 40607:2020. É fundamental que tanto os transportistas como os cargadores coñezan esta normativa e as cumpran para garantir a seguridade da carga durante o transporte e evitar posibles problemas legais. A harmonización destas normativas supón un paso importante cara a unha maior seguridade no transporte de mercadorías en toda Europa.
Regulamento técnico
As Normas contidas no anexo III da Directiva 2014/47/UE, do 3 de abril de 2014, son fundamentais no ámbito da inspección técnica viaria de vehículos comerciais na Unión Europea (UE) e desempeñan un papel fundamental na seguridade do transporte de mercadorías. . Esta normativa, xunto coas súas transposicións nos estados membros da UE, establecen normas técnicas para garantir a correcta suxeición das cargas nos vehículos de estrada e garantir o cumprimento dos requisitos de seguridade. Aquí tes unha descrición detallada dalgúns dos principais estándares mencionados:
EN 12195-1:2010 - Cálculo de forzas de fixación: esta norma céntrase no cálculo das forzas necesarias para fixar con seguridade a carga nos vehículos de estrada. Ofrece pautas para determinar a forza de amarre necesaria en varias situacións de transporte.
EN 12195-2:2001 - Cintas de amarre feitas con fibras químicas: esta norma céntrase nas cintas de amarre feitas con fibras químicas e establece requisitos e directrices para o seu uso seguro. Define características específicas e estándares de calidade para estas cintas.
EN 12195-3:2001 - Cadenas de suxeición: esta norma aplícase ás cadeas utilizadas para suxeitar cargas en vehículos de estrada. Establece os requisitos para a suxeición das cadeas, garantindo a súa resistencia e durabilidade.
EN 12195-4:2003 - Cables de amarre de aceiro: esta norma aborda os cables de amarre de aceiro e define as especificacións técnicas e os requisitos para garantir a súa eficacia na suxeición das cargas.
EN 12640:2019 - Puntos de amarre para suxeición de carga: esta norma céntrase nos puntos de amarre utilizados en unidades de carga intermodais e vehículos comerciais. Establecer requisitos mínimos e realizar probas para verificar a súa resistencia.
EN 12642:2016 - Estrutura da carrocería de vehículos comerciais: esta norma refírese á suxeición das cargas nos vehículos de estrada e establece os requisitos mínimos para a estrutura da carrocería destes vehículos, garantindo a súa capacidade para soportar e asegurar cargas con seguridade.
ISO 1161:2016 - Accesorios de canto intermedio para contedores de carga: esta norma internacional establece especificacións para accesorios de canto intermedio utilizados nos colectores de carga da serie 1, garantindo a súa resistencia e calidade.
ISO 1496 – Requisitos mínimos e probas para contedores de carga, serie 1: Estas normas da serie ISO establecen requisitos mínimos e procedementos de proba para contedores de carga utilizados no transporte de mercadorías.
EN 283:1991 - Cajas intercambiables - Ensaios: esta norma aplícase ás caixas intercambiables utilizadas no transporte de mercadorías. Define procedementos de proba para avaliar o seu rendemento e seguridade.
EN 12641-1:2019 e EN 12641-2:2019 - Lonas para vehículos comerciais: estas normas establecen requisitos mínimos para as lonas utilizadas en unidades de carga intermodais e vehículos comerciais. Concéntranse na seguridade e na calidade das lonas.
EUMOS 40511:2013 - Método de proba para postes montados: esta norma EUMOS refírese aos postes montados utilizados para asegurar a carga en vehículos comerciais. Proporciona un método de proba para avaliar a súa eficacia e resistencia.
EUMOS 40509:2020 - Método de proba para a rixidez da carga unitaria: esta norma EUMOS establece un método de proba para medir a rixidez da carga unitaria, que axuda a garantir a estabilidade da carga durante o transporte.
As normas técnicas xogan un papel fundamental na seguridade do transporte de mercadorías na Unión Europea ao establecer normas e requisitos precisos para a suxeición da carga, a calidade dos dispositivos utilizados e a resistencia dos puntos de amarre. O cumprimento desta normativa é fundamental para garantir que as cargas se transportan con seguridade e que se minimice o risco de accidentes na estrada.
Para máis información ou dúbidas, podes contactar co equipo de Forankra.