Neste artigo do blog , imos emprender unha emocionante viaxe no tempo para descubrir a historia do camión e como a regulación técnica moldeou a estiba de mercadorías ao longo dos anos. Prepárate para coñecer a evolución deste importante medio de transporte e o seu impacto na seguridade da carga.
Imaxina un mundo onde as mercadorías fosen transportadas principalmente en carros tirados por animais. Foi en 1769 cando apareceu o primeiro camión da historia, o "Fardier à vapeur" ou "coche de vapor" inventado por Nicolas-Joseph Cugnot, un visionario enxeñeiro francés. Este vehículo, impulsado pola nova tecnoloxía da máquina de vapor, tiña o audaz propósito de transportar cargas pesadas en tempos de guerra. A pesar das súas limitacións, supuxo o inicio da mecanización do transporte por estrada.
Un século despois, en 1896, o enxeñeiro alemán Gottlieb Daimler deu un paso trascendental inventando o primeiro camión con motor de combustión. Este fito na historia do transporte permitiu o nacemento do sector do Transporte por Estrada e abriu o camiño para a evolución técnica e xurídica do transporte de mercadorías.
Ata a chegada do camión, os carroceros eran artesáns especializados na creación de carros e vagóns personalizados. Non obstante, coa aparición dos fabricantes de camións, xurdiu un desafío inesperado. Aínda que podían producir en masa a parte do motor e a cabina, a carrocería posterior tiña tantas variantes que era preciso personalizar. Isto deu lugar a técnicas de estiba semellantes ás utilizadas no transporte tradicional de animais, como cordas, tacos de madeira, lonas e redes.
Despois da Segunda Guerra Mundial, o transporte experimentou un enorme avance na potencia e o tamaño dos camións, o que provocou a necesidade dunha regulación. Na década de 1950 xurdiron importantes normativas internacionais, como o Convenio CMR e o Acordo ADR, que regulan o transporte por estrada e o transporte de mercadorías perigosas a nivel internacional.
Os anos 70 marcaron unha gran evolución nas técnicas de estiba. Cos camións máis modernos, a paletización en aumento e a proliferación de carretillas elevadoras e colectores marítimos, apareceron novas ferramentas como cintas de amarre, protectores de cantos e almofadas antideslizantes. Ademais, xurdiu a disciplina de "Seguridade da Carga", que regulaba tecnicamente a estiba e a seguridade no transporte de mercadorías.
Nos anos 80 publicáronse guías e normativas que democratizan a Seguridade da Carga, facendo máis accesible esta disciplina. Establecéronse fórmulas e parámetros de consenso para o cálculo de amarres, bloqueo e contención de carga.
En 2014, a Unión Europea implementou a Directiva 2014/47 UE, que establece normas técnicas para garantir a estiba segura da carga. Isto levou á transposición de determinadas normativas nos Estados membros, como a EN 12195-1, a EN 12642 e outras, que garanten o transporte seguro de mercadorías.
Desde os primeiros camións ata a normativa técnica actual, a historia da estiba de camións e carga foi unha viaxe fascinante. Hoxe en día, a seguridade da carga é fundamental para garantir o transporte sen riscos de persoas, mercadorías e vehículos. Seguiremos explorando e aplicando as mellores prácticas en estiba para garantir un futuro seguro no transporte de mercadorías. Síguenos nas nosas redes sociais para saber máis!