Un dos sistemas de amarre máis comúns é o amarre por fricción. O sistema de rozamento ou fricción debe colocar a cinta de amarre de xeito que presione a carga e quede á súa vez sobre a superficie. Segundo o tipo de carga empregarase un determinado número de tensores ou correas de amarre. Esta varía dependendo da forza de rozamento Fr, do tipo de tensor e da súa forza de tensión Ft.
Para determinar o número de cintos a utilizar para crear o sistema de suxeición e suxeición ideal, hai que ter en conta os seguintes factores:
· A situación da carga para que se consiga unha boa distribución das masas.
· O grao de integración dos dispositivos de retención na estrutura do vehículo.
· Se é un equipo de traballo, se ten rodas, cadeas, vías, etc...
· O peso do equipamento de traballo ou da carga que se vai transportar.
· Ter polo menos catro puntos de ancoraxe.
· Dispositivos de suxeición, correas de amarre.
O número de tensores calcúlase coa seguinte fórmula: n ≥ [(cx,y - μ·cz)·m·g/k·μ·sinα·Ft]·fs
sendo:
cx,yy cz = coeficientes de aceleración lonxitudinal, transversal e vertical da forzaFp.
μ = coeficiente de rozamento. g = aceleración da gravidade (9,81 m/s2).
k = coeficiente de perda de forza de tensión (1,5).
Ft = forza de tensión do tensor.
fs = factor de seguridade (en transporte terrestre 1,25).
α = ángulo de amarre vertical entre o dispositivo de amarre e o plano horizontal da superficie do vehículo
(dependendo do ángulo de traballo α, o STF que actúa sobre a carga variará)
INSHT, nº1.038 2015 Dispositivos de suxeición de equipamentos de traballo e cargas diversas nos vehículos de transporte: Seguridade